Dag 12: Hoi An met veel activiteiten.
5 november 2025 - Da Nâng, Vietnam
Vandaag verbleven we nog in Da Nang en had de reisleiding een mooi programma in elkaar gedraaid. We vertrokken om 10.00 uur naar Hoi An. Het weer was weer goed en het zonnetje scheen af en toe. In Hoi Ann gingen we met golfkarretjes een tour door de rijstvelden maken en brachten we een bezoek aan een hout bewerkelijke. Mooi kunststukken van hout stonden daar en kon je eventueel kopen. Deze werkplaats stond midden tussen de rijstvelden die praktisch volledig onder water stonden. Daarna door naar een kruidentuin waar kruiden voor de restaurants werd geteeld. Aldaar kregen we van een hele lieve, bejaarde eigenaresse een heerlijk kopje thee met een Vietnamees biscuitje. vervolgens gingen we het moeras in waar we bij een boerderij werden ontvangen erm frisdrank en fruit. Aldaar gingen we met een zogenaamd mandboot varen. Dit is een rond boot van bamboe waar je met z’n tweeën en persoon die deze boot bestuurd inzit. Je krijgt ook een punthoed op en dan ga je met de hele groep varen. Was erg leuk om te doen en soms ging je als een tol in de rondte. Ook nog wat kleine kreeften gevangen en na een uur waren we weer terug.
Daarna kregen wij vier uur vrij en hadden we alle tijd om te lunchen en te shoppen. Martin en Hans hadden het shoppen gauw gezien en de dames gingen op. Na terugkomt met de nodige cadeaus gingen we lekker borrelen en een kleine snack. We moesten namelijk om 19.00 uur weer verzamelen om vervolgens naar het openluchttheater te gaan alwaar een schitterende show werd afgespeeld genaamd de Memorieshow. Deze stond in het teken van het ontstaan van Ho Ann. Een gigantisch terrein dat dienst deed als podium stond centraal. Hierop was van alles gebouwd. Er deden meer dan 200 acteurs mee in schitterende kleding. Kortom het was inderdaad een geweldige show met veel spektakel. Na een uur was de show voorbij en gingen we met de bus terug naar ons hotel. In de bus kregen we te horen dat door de ANWB en de plaatselijke reisorganisatie besloten was dat we nog een extra nacht in Da Nang zouden blijven. Wel in een ander hotel en dichter bij het centrum. Dit ivm de typhoon Tino die Vietnam nadert. Hij komt morgen aan land bij de plaats Qui Nuon. Dit waar wij naartoe zouden gaan. Hij komt om 16.00 uur aan land en wij zouden om 17.30 uur arriveren. We zouden al om 07.30 vertrekken. Men wil geen enkel risico nemen en vandaar de extra overnachting. Wij begrijp dit en gaan er het beste van maken. Daarna zien wij wel wat er verder gaar gebeuren. Jullie gaan het lezen.
